• Call us: 1-800-123-4567
  • john@doe.com

Nowy Seat Leon X-Perience vs Octavia Scout – pojedynek uterenowionych aut rodzinnych

Uterenowione kombi to bardzo interesująca alternatywa dla popularnych crossoverów i SUV. Takie auta zachowują wszystkie zalety kombi – mają wygodne, przestronne nadwozie, duża przestrzeń bagażową i łatwy dostęp do niej. Doskonale poruszają się po mieście i poza nim. A do tego mają, jak SUV, wyższy prześwit, większe koła, napęd na obie osie i terenowe dodatki stylizacyjne.

Na polskim rynku znaleźć można kilka uterenowionych kombi. Spójrzmy, jak prezentują się dwa popularne modele: SEAT Leon X-perience oraz Skoda Octavia Scout.
Obie marki należą do koncernu Volkswagena, nic zatem dziwnego, że obydwa modele posiadają wiele wspólnych części. Ich konstrukcja opiera się o tę samą płytę podłogową MQB, a pod ich maskami pracuje wiele takich samych jednostek napędowych.

Główna różnica obu aut to design. Skoda Octavia Scout jest bardziej obła i w jej karoserii dominują spokojniejsze linie, nie licząc charakterystycznego, typowego dla Skody grilla, przednich reflektorów oraz przetłoczeń na masce. Seat Leon X-perience ma bardziej dynamiczny i sportowy wygląd. Wszystko dzięki zastosowaniu ostrych przetłoczeń na karoserii i wyrazistych linii reflektorów. Obydwa auta posiadają także typowe dodatki stylizacyjne, takie jak widoczne nakładki na nadkola z tworzywa sztucznego, podwyższone progi czy osłony silnika i innych elementów.
Samochody mają także zwiększony prześwit, w stosunku do standardowych wersji – Skoda o 33 milimetry, a Seat Leon X-Perience o 17 milimetrów. Auta posiadają napęd na wszystkie koła ze sprzęgłem Haldex piątej generacji.

Wnętrze Skody Octavii Scout jest nieco większe, ale obydwa są świetnie wykończone. Na pochwalę zasługuje wykończenie i wyposażenie. Zarówno w Seacie, jak i w Skodzie, kierowcy mają do dyspozycji nowoczesne systemy multimedialne (informacyjno–rozrywkowe) z ekranami dotykowymi.

Każde auto może pochwalić się także bogatym wyposażeniem z dziedziny bezpieczeństwa, które obejmuje nawet siedem poduszek powietrznych, tempomat, adaptacyjne reflektory w technologii LED czy asystenta pasa ruchu. Seat Leon X-perience posiada również elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS, a jego najmocniejsze wersje będą wyposażone w układ Seat Drive Profile, który pozwoli na wybór jednego z czterech profili jazdy, charakteryzujących prace zawieszenia samochodu.

Spójrzmy jeszcze na napęd. Pod maskami hiszpańskiego i czeskiego uterenowionego kombi będzie można znaleźć te same jednostki napędowe: z potężnym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.8 TSI (180 KM) na czele. Rozpędza on auto do setki w 7 sekund i zużywa średnio 6,6l/100km .
Nie zabraknie także dwulitrowych silników wysokoprężnych z rodziny TDI w dwóch wariantach mocy – 150 i 184 KM. Jednostki te są bardzo oszczędne – zużywają tylko 4,9l/100 km, a równocześnie zapewniają potężną dynamikę, albowiem rozpędzają pojazd do setki w 8 sekund.
Seat Leon X-Perience ma znacznie większą paletę silników – można chociażby wyposażyć go w słabsze jednostki benzynowe – np. 1.4 TSi (125 KM) lub wysokoprężne, np. 1.6 TDI (110 KM). Jest także tańszy – ceny Skody zaczynają się od 112 tysięcy złotych, a Seata od 92 tysięcy.

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Subscribe
Newsletter